lørdag den 22. oktober 2016

Jeg er blevet provokeret lidt.

Som nogen måske har bemærket, er det næsten et år siden jeg sidst havde et indlæg på bloggen.
I en af de Facebook-grupper jeg er medlem af, prikkede "Fru Høneballe", Lisbeth til mig og jeg blev måske en smule glad for at der i det mindske var een der savnede mig. Så derfor skal dette indlæg da også starte med noget der har med Lisbeth at gøre.

Jeg er blevet lidt mini- rhodoman af mange årsager som jeg ikke skal komme ind på her, men i den forbindelse fik jeg tilsendt nogle frø fra Lisbeth af bl. a. R. Edelweiss, R. Silber og R. luteum.
De har alle givet en hel del planter der nu er store nok til udplantning.Herom senere.
Blandt frøene var også af R. Hansel


Der blev "kun" disse fire planter og da jeg "beklagede" mig til Lisbeth, sendt hun omgående en ny portion.

Og se så bare her. Jeg bredsåede dem fordi nu skulle der altså bare være planter nok, så nu skal jeg snart i gang med udtynding.

Og hvad har jeg så haft så travlt med at det har holdt mig væk fra bloggen?
Hele huset har fået nye vinduer og udv. døre. Alt træværk har fået et farveskift fra italienskrød til hvid.
Hele indkørslen er blevet lagt om med nyt og forstærket underlag. Denne omgang gav mig så dårlig ryg at jeg måtte rationere min tid ved computeren.
 Og nu er jeg så i gang med at gøre noget ved noget af min dårlige samvittighed - forhaven.
Campingvognen og indkørslen til den er væk og det gav nogle nye udfordringer.

  Her er så hvad jeg nåede i år. Jeg mangler blot at lægge forårsløg. Resten af stenbedet skal dækkes med små rhododendron så pasningen bliver minimal. Jeg kan desværre ikke sætte tulipanløg da vi har adskillige rådyr der "terroriserer" haverne på vejen.

Havehilsen
Ole

9 kommentarer:

  1. Hej Ole
    Dejligt du tog mod udfordringen og kom på banen igen. Du har da godt nok haft noget at se til, så du er tilgivet, at du har svigtet bloggen så længe :) Fantastisk hvad du kan få ud af nogle frø, jeg skal vist til at lade nogle blive siddende hvert år, så der bliver lidt mere spændende at prøve at så. Din forhave er blevet fantastisk, synd du fik dårlig ryg af arbejdet.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hej Ole

    Alletiders at Lisbeth lige prikkede til dig -
    Dine Rhododendron er blevet superflotte!

    Håber at se mere til dig fremover - og god bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten.
      Tak. Jeg skal prøve om ikke jeg kan være lidt mere aktiv på bloggen.

      Slet
  3. Du har da rigtig haft gang i projekterne med både hus og have :-)
    Spændende med alle de små rhododendron planter :-)

    SvarSlet
  4. Hej Ole.Velkommen tilbage på bloggen.Godt at Lisbeth fik prikket lidt til dig.
    Og imponerende med de rhodoer.
    men endnu mere imponerende med den flotte forhave.
    Bare surt med den dårlige ryg.
    Ville blive glad hvis jeg kan komme på din blogliste..........du er stadig på min.
    Godaften Jette mit lille gods

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette.
      Jeg må være ærlig og tilstå at jeg ikke har haft gennemset alle haveblogs, men nu har jeg ihvertfald fået set din og selvfølgelig skal du være på min blogliste. Det er jo en dejlig have og blog du har. Så vi ses.
      Havehilsen
      Ole

      Slet
  5. Halløj Ole. Dejligt at se dig tilbage. Skal da lige love for at du har haft travlt. Forbedet ser rigtig flot ud, og hvis det tilmed har været parkeringsplads hidtil, må det være en fornøjelse at komme hjem til. Flot resultat med rhodoerne, mon ikke vi får lov at høre en fortsættelse. Håber ryggen er kommet på plads igen. :o)

    SvarSlet
  6. Så dygtig du er til at få ting til at gro... Jeg blogger slet ikke mere, og jeg kan forstå, at du har lagt campinglivet bag dig. Så smuk en forhave, du har fået lavet.
    Kun fordi søde Lisbeth prikkede til dig, så jeg dit indlæg.
    Jeg er flyttet til Stevns og har også haft meget at se til...

    SvarSlet